31 Ağustos 2008 Pazar

BAHÇELERDE BONCUKÇU

Yoğun yağış ve nem , biraz da bakımsızlık, memleketteki evin bahçesini cangıla çevirmiş. Onca otun içine korunmasız giremezdim. Bunun böceği var, kenesi var, ısırganı varrr :)

Ve poşetleri bacaklarıma dolayıp daldım bahçeye.
Önce karayemiş. Aslında çok daha koyu renk olur, ama bu açık renklisiymiş. Biraz kekremsi bir tadı var. Çekirdeğiyle birlikte kaynatılarak yapılan marmeladı güzel oluyormuş. Memlekettekilere sipariş edildi, bakalım.


Finduk :)) Tazesini dalından toplayıp yemek biraz meşakkatli ama tadına doyum olmuyor.


Ve tabii çay. 2.5 yaprak toplanan filizler evde nane gibi kurutuldu. Yeşil çay elde edildi. Denenecek, bakalım nasıl?

6 yorum:

  1. karayemiş fotoğrafına epeyce baktım. İlk kez gördüğüm bir meyve..:)Sanki olmamış kirazları asma üzümüne aktarmışlar gibi...(Ne demekse, ben de anlamadım.:) )

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Üçtemmuz
    Heh heh, benzetme güzel. Kirazın azıcık iri ve sert olanı. Ben de doğu karadeniz dışında rastlamadım. Çandarlı'ya da ektik, ağa. büyüdü ama meyve vermiyor nedense.

    YanıtlaSil
  3. Zonguldakta da vaarr.İklim benziyor ondan herhalde.

    YanıtlaSil
  4. Karayemiş reçelini geçen yıl Damak Tadı Gül'cüğüm getirdi bana. Trabzon'dan. Pek belirgin bir tadı olmamasına rağmen sanki tatlı ve sert zeytin kemirirmiş gibi pek keyifle yedim. Komşu bahçemde de neredeyse evimin içine kadar giren bir karayemiş ağacımız var. Geçen yıla kadar komşu o zehirlidir deyip kimseye elletmiyordu. Derken Gül'ün reçelinden söz ettim onlara. Bu yıl baktım meyvelerin hepsini toplamışlar. Komşu hakkı da dememişler üstelik!!! Bir kaç ay öncesine kadar o kadar dekoratifti ki ağaç, her gün özel seyrediyordum onu. Yani iklimle pek ilişkisi var mı yok mu onu bilemedim.
    Çay yaprağını sen kurutunca n'olacak bakalım Boncukçu. Ben Çeşme'deki evimizin karşısındaki bahçeden tütün toplardım, o zaman da tiryakiyiz ki o biçim :~[ Bir türlü kurutup sigara haline getirememiştim...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Nenoni,
    Yapmadın tabi marmeladı di mi :(((
    Sevgili Oya,
    Yav insan bi tabakçık verir, naptılar ki bi ağa. dolusu karayemişi? Çay kurudu valla nane gibi aynen, ama tabi azcık olmuş. Tirkayi bir arkadaş var, onu bekliyorum demlemek için :))

    YanıtlaSil
  6. slm boncukcu abla
    ne güzel yerler gezmişsin öyle bende karadenizliyim karabük ama tabi sizin memlekt kadar yağmurlu değil yeşillik ne güzel değilmi

    YanıtlaSil